Новини

В Україні з’явилося «Доступне авто»

В Ужгородському прес-клубі відбулася прес-конференція представників Громадської спілки «Доступне авто».  Вони презентували першу україномовну всеукраїнську газету та розповіли, чим займається спілка. Йшлося також про ситуацію з авто в Україні, які мали б бути справді доступними для населення.

Активний рух автомобілістів почався саме із Закарпаття, нагадавСтаніслав Бучацький,виконавчий директор ГС «Доступне авто». Першою українською організацією, яка підняла актуальні проблеми автовласників, стала «ЗАВТРА» – Західноукраїнська асоціація власників транзитних авто. «Спільна проблема об’єднала кількох небайдужих хлопців з різних куточків України. На Львівщині, Івано-Франківщині та Закарпатті проблема «євроблях» існувала задовго до того, як стала мейнстрімом.  Була осінь 2013 року, коли «автоіноземці» провели одну з перших акцій в Ужгороді та заснували першу профільну громадську організацію «ЗАВТРА» Влітку наступного року до руху активістів приєдналася Львівщина.  З того часу проблема автомобілів іноземної реєстрації лише загострилася, а із суто регіональної переросла у всеукраїнську. Влітку 2017 року більшістю активу ГО «ЗАВТРА» було створено громадську спілку «Доступне авто» — аполітичну організацію з метою об'єднання усіх, хто підтримує філософію доступності автомобілів в Україні», - розповів Станіслав Бучацький.

За його словами, зараз українські автовласники об’єдналися навколо однієї глобальної теми: розумне розмитнення автівок. «Дуже важко донести об’єктивну інформацію. Повністю незалежних автоЗМІ немає, кожен прагне нав’язати свою позицію і лобіює чиїсь інтереси, немає протилежної точки зору, – каже Станіслав Бучацький. – Ми вирішили зробити своє видання. Випустили перший номер газети «Доступне авто». Тут немає жодного перекопійованого матеріалу, це повністю унікальне видання і спроба вивести автомобільну журналістику на новий рівень. В Україні друковані журнали авто не виживають. Але мотивує приклад інших країн, наприклад, Польщі, де мінімум з десяток профільних атвожурналів».  

Бучацький нагадав про акції, які робили учасники спілки. Зокрема, про ЗАЗ «Запорожець», якого вивезли у Польщу, недорого і швидко там розмитнили. Потім привезли в Україну, де ціна розмитнення склала 3,5 тис. доларів. На прикладі «Запорожця» Миколи зробили анімаційний мультик з 7-ми серій.

Головним редактором газети «Доступне авто» став Павло Білецький, голова Закарпатського осередку ГС «Доступне авто». «Проект цікавий, народжувався 9 місяців, дуже довго не давали свідоцтво про реєстрацію, - коментує Павло Білецький. – Це важлива місія -- очолити всеукраїнську газету, дуже допомагає колектив. Це люди, які продукують унікальний контент, об’єктивно оцінюють українське законодавство, створюють аналітику, досліджують важливі автотеми». Павло зауважив, що інформація у газеті буде цікавою для різних читачів, і автовласників, і автодилерів, і нардепів, «які часто не читають законопроекти, за які потім голосують».

Вперше газету «Доступне авто» презентували минулого тижня в Києві на всеукраїнському фестивалі ретроавтомобілів. «Ми піднялися над дещо замусоленою темою атвомобілів з іноземною реєстрацією, хочемо подивитися на всі процеси зверху.  Основне наше завдання -- донести об’єктивну інформацію і бути відстороненим від політичних процесів», - додав Станіслав Бучацький. Газета виходитиме один раз у місяць, наклад – 5 тис. примірників.

Загалом вся діяльність спілки, кажуть її учасники, спрямована на досягнення однієї мети—доступне авто для українців. І це не тільки можливість купити вживане авто, загалом купівельна спроможність українців. «Пересічки» у світлі останніх подій – це вчорашній день. Водії їздять на свій страх і ризик. Будемо слідкувати за змінами у законодавстві, наразі доступного розмитнення у нас немає. У газеті ми підготували аналітику по законодавству. Порівняли вартість розмитнення автомобілів. Розмитнення елітного авто  Mercedes-Benz GLE-Class зменшується на 7 тис. євро, а популярного Renault Megane навпаки дорожчає», -- каже Станіслав Бучацький. 

Ще одна з глобальних автомобільних тем, яку планують порушити в ГО «Доступне авто»,  -- це вихованість водіїв, відсутність толерантності на дорогах тощо. Учасники спілки запрошують приєднуватися до руху однодумців з різних регіонів України, всіх, хто може допомогти знаннями, ідеями і розуміє ситуацію на сучасному українському авторинку.

Основна відмінність громадської спілки від громадської організації в тому, що її учасниками можуть бути як фізичні, так і юридичні особи. Тобто це — масштабніше за форматом об’єднання. Серед інших, членами спілки є ГО «Асоціація автовласників Хмельниччини», ГО «Центр Закарпатських розслідувань», ГО «Прозорий кордон». Центральний офіс спілки знаходиться у Львові. Осередок в Закарпатській області очолив журналіст, екс-голова ГО «ЗАВТРА» Павло Білецький. На етапі реєстрації — представництво у Хмельницькій області.

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.