На вимогу депутатського корпусу облради та її президії «Про результати роботи департаменту освіти і науки облдержадміністрації за 2017 рік, включаючи питання щодо стану, аналізу, проблем та перспектив складання учнями ЗНО у розрізі різних типів навчальних закладів області» інформувала директор департаменту освіти і науки ОДА Ганна Сопкова.
Оскільки Закарпаття посіло одне з останніх місць у цій царині, то до неї також було багато запитань. Приміром, Інгріт Туріс, як ініціатор такого звіту, цікавилась які заходи вживаються, аби виправити цю невтішну ситуацію, а Йосип Борто – чи подавались департаментом чіткі пропозиції до проекту Закону України «Про освіту» в частині мов національних меншин? Відповідь була ствердною. Говорили відкрито депутати і про інші болючі теми, які мають місце в житті наших шкіл та учнів: чималі розбіжності в оцінках атестату та незалежного оцінювання, часто-густо переважає репетиторство над вчителюванням, дефіцит педагогів, оскільки чимало з числа досвідчених виїхали працювати за кордон, а також шкільних автобусів. Ці та інші питання звучали з однією щирою метою – щоб повернути закарпатській освіті ті цінності, які справжні освітяни краю своїм сумлінням, бездоганністю формували не один рік.
- Ми не маємо права зневажати нелегку працю понад 20 тисяч педагогів краю, - наголосив Михайло Мотильчак, додавши, що освітні перспективи все ж - у мотивації навчання. Адже наші випускники успішно поступають у вузи та ліцеї в Польщі, Словаччині, Чехії.
У підсумку всі учасники тривалого діалогу та аналізу дійшли згоди, що необхідно спільно напрацювати ініціативи, аби вийти із ситуації, яка нині тривожить і вчителів, і школярів, і їх батьків, - йдеться у повідомленні прес-служби Закарпатської облради.