Новини

Мобільний додаток, який дозволяє людям із порушенням слуху спілкуватися у держустановах, представили в Ужгородській міськраді

Мобільний додаток, який дає можливість людям із порушенням слуху вільно спілкуватися у державних установах, сімейних амбулаторіях тощо представили напередодні в Ужгородській міській раді.

Представники проєкту «Країна без бар’єрів для нечуючих» Віталій Потапчук, Антон Гулідін показали, як працює додаток – жестову мову перекладач озвучує словами і навпаки: слова – жестами. Розповіли, що вже з 2015 року займаються розробками мобільних додатків для слабочуючих, серед них і розважальні, і, наприклад, такий, що дозволяє викликати оперативну службу – поліцію, «швидку», рятувальників та інші. А програма, представлена в Ужгородській міськраді, дає можливість спілкуватися і в державних установах. Люди з вадами слуху можуть активувати програму, використовуючи QR-код.

Ужгородський міський голова Богдан Андріїв запевнив, що міська рада знайде кошти для фінансування проєкту, наголосив: «Ми зобов’язані допомогти людям, якщо є така можливість».

Детально обговорили пропозицію встановити планшети для спілкування людей з вадами слуху в Центрі адміністративних послуг, департаменті праці та соціальних послуг тощо. У сімейних амбулаторіях Ужгорода, для прийому лікарями, можна встановити програму на планшети, які вже закуплені на виконання реформи системи охорони здоров’я. На зустрічі був і представник Національної поліції у Закарпатській області, який цікавився можливостями надати людям з вадами слуху можливість звертатися, аби оперативно повідомляти про злочини.

Розробники запевняють: якщо порівнювати з написанням окремих фраз на аркуші паперу, як часто спілкуються з такими людьми, додаток скорочує час утричі і значно підвищує ефективність, адже пишуть, зазвичай, лише ключові слова, а не цілі речення. Ті, хто входить до Українського товариства глухих, можуть користуватися такою програмою безоплатно 20 хвилин у будь-який час доби і використовувати її, скажімо, в магазинах, для інших потреб. За минулий, 2019 рік, повідомили, опрацювали 130 тисяч звернень. Таку можливість уже використовують у кількох містах України. Додаток дієвий, запевнили, навіть при слабкому інтернеті, розробники надалі його обслуговуватимуть і готові, за їхніми словами, вдосконалювати та доповнювати, розглядаючи пропозиції та зауваження користувачів.

За підсумками зустрічі підписали Меморандум про співпрацю і домовилися про подальші плани впровадження.

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.