Новини

Місцеву пресу можна зробити рентабельною

Валерій Горобець, медіа-тренер, експерт спільної програми ЄС та РЄ «Зміцнення інформаційного суспільства в Україні», редактор Новотроїцької районної газети «Трудова слава» (Херсонська область), Заслужений журналіст Українипрезентував в Ужгородському прес-клубіогляд фінансово-економічного стану місцевих друкованих ЗМІ за підсумками трьох останніх років (макро-аналіз), а також структуру доходів та витрат редакцій з аналізом щодо того, як редакція варто будувати власну роботу для успіху на ринку.

 

За підсумками зустрічі із закарпатськими редакторами Валерій Горобець сказав: «Мене занепокоїло, що на Закарпатті не розпочався процес реформування преси, порушені терміни, встановлені законом, і це може створити певні проблеми. Державні ЗМІ повинні були до кінця березня 2016 року прийняти рішення про власне реформування, потім подати подання співзасновникам і закон відводив рівно місяць на те, щоб засновники прийняли рішення про вихід із складу засновників. Далі можна чекати навіть середини 2018 року, але у вас не зроблений другий крок, чим чітко порушені норми закону, можуть бути серйозні проблеми з реформуванням цих редакцій, вони можуть просто зникнути до 2019 року. У жодній області таких проблем немає. Були затримки з органами влади, які не хотіли відпускати комунальні ЗМІ, приймати рішення, були десятки судових тяганин. Але там редакції не порушили закон, адже подали засновникам документи вчасно. Треба розуміти, що реформа незворотна. Нереформовані газети будуть просто закриті. Якщо ви думаєте, що хтось прийде і буде розвивати цей бізнес – у малих районах ніхто не прийде... Тому я рекомендував би все-таки провести збори, хто не провів, скористатися «Дорожньою картою реформування місцевих ЗМІ» на сайті НСЖУ, це і є «15 кроків до свободи». Закон у вашій області не спрацював. Але це справді серйозний ризик для майбутнього газет».

Валерій Горобець у ході своєї презентації представив цікаві дослідження, які демонструють: стати прибутковим для державного ЗМІ можливо і безболісно позбутися дотацій теж. Про це свідчать і цифри. Зокрема: 2013 рік 31% комунальних видань закінчили з прибутком,  а 21% не отримували дотацію (2014 – вже 23%). «Дотації в середньому по країні не перевищують 20% доходів комунальної преси та  щорічно складають 70-80 млн., - каже Валерій Горобець. - Дотації комунальним газетам за три останні роки зросли лише на 4,4%. У 2014 році з 397 редакцій, які отримували дотації, 40% від загальної суми отримали …тільки 40 комунальних видань. 2013 рік БЕЗ ЗБИТКІВ завершили 161 комунальних газет (31%), у 2014 році їх кількість зросла більш, ніж удвічі – 407 (73,6%)! 2015 рік: без збитків - 376 редакцій (69,7%) ».

Із 2013 по 2015 р.р. валовий дохід комунальних газет зріс на 45%  (із 287 до 417,5 млн.), а доходи від реалізації тиражів зросли на 26%, доходи від реклами - на 97%.

До речі, із 10 закарпатських комунальних видань- 6 прибуткові. Комунальна преса попри спад у загальносвітовому контексті друкованих видань має перспективи. Адже понад 50% ринку передплати припадає саме на комунальні ЗМІ. Кілька порад від редактора з багаторічним практичним досвідом Валерія Горобця:

інвестувати у якість  (збільшення обсягу, покращення контенту);

нарощувати доходи від реклами (спільна рекламна діяльність);

підвищувати вартість до економічно обґрунтованого рівня;

розширювати мережу роздрібного продажу;

вишукувати можливості додаткових доходів;

посилювати кадровий потенціал, реформувати зарплату;

добитися виконання законодавства про висвітлення діяльності місцевих органів влади різного рівня

 

Матеріал підготовано у рамках проекту «Комплексна підтримка друкованих ЗМІ різних регіонів України в процесі роздержавлення та налагодження їх самостійної діяльності» при підтримці “Українського медійного проекту” (У-Медіа), що реалізується Інтерньюз в Україні та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).

 

 

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.