Осінні вибори готують для нас багато сюрпризів і плутанини. Закарпатці ще не звикли до "нового формату області" і часто не розуміють, як це працюватиме. Zaholovok.com.ua з'ясовує, кого ж 25 жовтня обиратимуть жителі міст і сіл, навіщо ужгородцям районна рада і як вибори можуть вплинути на процес децентралізації.
Ще згадаю про інструмент імперативного мандату, який дозволяє партії позбавляти депутатства особу. От ми і отримали ситуацію, в якій партія визначає пріоритетно позицію депутата, а не виборці. А зважаючи на те, що між партіями і виборцями – прірва (відповідно до результатів численної соціології), ми отримуємо дуже небезпечну ситуацію коли в маленькій десятитисячній громаді, де кожен знає кожного, депутат орієнтується на партійне завдання, а не на реальний запит виборців. Звісно, не хочеться узагальнювати, але давайте будемо відвертими: не так багато депутатів реально працювали з виборцями. Культура взаємодії майже відсутня. І тут ми виборчим законодавством збільшуємо цю прірву. Старостів затверджуватиме рада, яка обрана за партійними списками, – це ще одна погана новина. Староста – це посадова особа, яка представляє жителів населених пунктів, що входять в територіальну громаду перед органами місцевого самоврядування. Наприклад, приймаючи рішення щодо земельної ділянки на території села Х, рада звертає увагу на позицію старости, який повинен був її попередньо узгодити з жителями цього села. Так само він відстоює інтереси жителів у виконкомі, перед службовцями місцевого самоврядування і так далі. Так от, старосту обиратимуть не жителі, а голова з депутатами, які можуть бути висуванцями партій. Знову ймовірна прірва з жителями! Зрештою, неправильним є те, що в місцевих громадах понад 10 тисяч виборців, активні та ефективні жителі повинні домовлятись з партіями, щоб стати депутатом. Це обмеження конституційних прав.