Новини

Дорожники Закарпаття прагнуть відремонтувати якомога більше автошляхів

Автодороги  в Закарпатській області  після  суворої зими, яка не спостерігалася  щонайменше два десятиліття, - опинилися  де у вибоїнах, де у ямах, а  на окремих ділянках асфальтне покриття  практично зруйноване. 

Така ситуація в усій країні. І це визнають як  у профільному міністерстві, так і в "Укравтодорі". Водії нарікають та обурюються. І небезпідставно. Дорожники просять їх з розумінням поставитися до тимчасових, будемо сподіватися, труднощів. Тож,  як виходити з цієї складної ситуації – відверто й по-професійному чесно ділився  із журналістами сьогодні (2.03) на прес-конференції в облдержадміністрації начальник Служби автомобільних доріг у Закарпатській області Михайло Попович.

Спочатку посадовець навів декілька промовистих  цифр. На балансі Служби автодоріг у Закарпатській області знаходиться  3 348 км доріг загального користування, з яких 905 км - державного значення  і 2 443 км - місцевого значення. В області налічується ще 6 043 км доріг комунальної власності. 62% від загальної протяжності автодоріг розташовані у гірській місцевості з 26 перевалами, на яких розташовані  1 298 мостів загальною довжиною 22 922 погонні метри. Частина з мостів у аварійному стані. "З року в рік, - констатує М. Попович, - ми надсилаємо листи  до  "Укравтодору", - там обіцяють надати кошти, але вони в область  так  і не надходять".

За розрахунками фахівців, для дотримання нормативних міжремонтних строків  необхідно щорічно  виконувати щонайменше 150 км капітальних ремонтів та до 500 км середніх ремонтів, на що потрібно близько 2 млрд. грн.  щороку. За останні роки фактичне щорічне фінансування дорожніх робіт становило не більше 10%  до потреби.

Ось свіжий приклад: на дорогах загального користування за рахунок усіх джерел фінансування за 2016 рік відремонтовано суцільними ділянками тільки 25 км автодоріг, це менше 1% від протяжності, а на решті  -  виконувався тільки ямковий ремонт. Про цей вид ремонту, наголошує начальник Служби, давно хотіли би забути. Але від нього не можна  відмовитися через хронічне недофінансування. Тому дорожники й опиняються в глухому куті. Вони змушені експлуатувати, проводячи  дрібні ремонти, дороги й мости, збудовані кілька десятиліть, а то й більше півсотні років тому. І розраховані вони були на вантажні автомобілі малої тоннажності, яких і їздило зовсім небагато. А зараз великовагові фури щодоби сотнями, а подекуди й тисячами, мчать на високих швидкостях. (До речі, велика частина транзитного транспорту їде саме через прикордонне Закарпаття – приміром, з КПП "Дякове" з Румунії прямо на Словаччину, Чехію, Польщу й інші західні країни).  Зрозуміло, що автошляхи, основа яких давно зношена, а дорожні одяг становить до 20 см, на таку інтенсивність транспортних потоків не розраховані.

У галузі наявні й інші проблеми: застаріла спецтехніка, якій більше тридцяти років, плинність кадрів через низьку зарплату – дотепер вона складала 2,5-3 тисячі грн. Та в поточному році, є надія, зарплатня зросте і повернуться і прийдуть нові й хороші фахівці. Вишуковуються й інші резерви. Торік також інвестори збудували великий асфальтно-бетонний  завод нового покоління в Мукачеві. Цього року хочуть збудувати ще два.

Піднімають настрій дорожникам і намітки щодо плану фінансування дорожнього господарства області в поточному році. За бюджетною програмою на будівництво, капітальний, поточний ремонти та експлуатаційне утримання автодоріг намічено виділити мільярд гривень. З них 198 млн. грн. уже підтверджено офіційними документами. Служба автомобільних доріг також очікує у поточному році ще 155 млн.грн. із понадпланових надходжень із Закарпатської митниці ДФС, а ще до 60 млн.грн. - з Фонду регіонального розвитку.

Підписана також міжурядова українсько-угорська угода про виділення Україні  50 млн. єврокредиту.

Усе це дасть змогу відчутно покращити ситуацію на дорогах як державного значення ("Київ- Чоп" у межах області), так і на найбільш важливих та з інтенсивним рухом ділянках.

Прес-служба Служби автомобільних доріг у Закарпатській області

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.