Чи потрібно керівництву комунальних ЗМІ подавати е-декларацію

На запитання відповідає медіа-юрист Інституту розвитку регіональної преси Людмила Панкратова.

  1. Чи потрібно керівному складу редакцій подавати е-декларацію до 1 квітня (у зв`язку із змінами в законодавстві з 1 січня 2017 року)? Є різні думки з цього приводу.

Відповідно до ст.  45 Закону України “Про запобігання корупції”, яка встановлює порядок подання декларацій від осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, встановлено, що особи, зазначені у пункті 1підпункті “а” пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Відповідно до підпункту “а” пункту 2  ст. 3 вказаного Закону суб’єктами декларування є:

2) особи, які для цілей цього Закону прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування:

а) посадові особи юридичних осіб публічного права, які не зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті;

Посадові особи юридичних осіб публічного права – ті, хто виконує адміністративно-господарські або організаційно-розпорядчі функції в державних та комунальних закладах, установах чи підприємствах, тобто не лише керівники чи їхні заступники. Таким чином, якщо у комунальному підприємстві – редакції газети є вказані вище посади, які передбачають виконання адміністративно-господарських або організаційно-розпорядчих функцій, вони зобов’язані заповнювати е-декларації.

     Отже, головний редактор комунального ЗМІ, його заступник та головний бухгалтер – подають електронну декларацію. 

     Крім того, усі ті, хто у 2016 році звільнився, тобто припинив діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, так само повинні  подати до 1 квітня 2017 року декларацію за 2016 рік (навіть ті, хто звільнився до 1 вересня 2016 року). В Роз’ясненні НАЗК “Щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю”   ftp://91.142.175.4/nazk_files/zvity/24.10/%D0%A0%D0%9E%D0%97%D0%AF%D0%A1%D0%9D%D0%95%D0%9D%D0%9D%D0%AF%2007.10.16.pdf

надаються роз’яснення щодо того, хто саме вважається “посадовими і службовими особами”: “3. Хто вважається «посадовими і службовими особами» відповідно до підпункту «и» пункту 1 частини першої статті 3 та «посадовими особами» відповідно до підпункту «а» пункту 2 частини першої цієї статті Закону? У цілях визначення суб’єктів, на яких поширюється дія Закону (відповідно до підпункту «и» пункту 1 частини першої статті 3 Закону), під «посадовими та службовими особами інших державних органів» слід розуміти працівників державних органів, які здійснюють функції представників влади або обіймають посади, пов’язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій. Під «посадовими особами юридичних осіб публічного права» (відповідно до підпункту «а» пункту 2 частини першої статті 3 Закону) слід розуміти працівників юридичних осіб публічного права, які наділені посадовими повноваженнями здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції. Визначальним при цьому є обсяг функцій (обов’язків) відповідного працівника. Так, адміністративно-господарські функції (обов’язки) – це обов’язки з управління або розпорядження державним, комунальним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації забезпечення контролю за цими операціями тощо). Такі повноваження в тому чи іншому обсязі є у начальників планово-господарських, постачальницьких, фінансових відділів і служб, завідуючих складами, магазинами, майстернями, ательє, їх заступників, керівників відділів підприємств, відомчих ревізорів та контролерів тощо. Організаційно-розпорядчі функції (обов’язки) – це обов’язки щодо здійснення керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форм власності. Такі функції виконують, зокрема, керівники міністерств, інших центральних 5 органів виконавчої влади, державних, комунальних підприємств, установ або організацій, їхні заступники, керівники структурних підрозділів (начальники цехів, завідуючі відділами, лабораторіями, кафедрами), їхні заступники, особи, які керують ділянками робіт (майстри, виконроби, бригадири тощо). Слід зазначити, що працівники підприємств, установ, організацій, які виконують професійні (лікар, вчитель тощо), виробничі (водій, швачка тощо) або технічні (друкарка, охоронник, оператор котельні тощо) функції, визнаються посадовими особами лише за умови, що разом із цими функціями, вони виконують організаційно-розпорядчі або адміністративно-господарські обов’язки.” Відповідно, коректор, журналісти та інші особи, які виконують професійні та технічні функції, не подають е-декларації.

Консультації надаються в рамках співпраці між Інститутом розвитку регіональної преси та ГО Тернопільський прес-клуб як частина виконання проекту «Комплексна підтримка друкованих ЗМІ різних регіонів України в процесі роздержавлення та налагодження їх самостійної діяльності» при підтримці “Українського медійного проекту” (У-Медіа), що реалізується Інтерньюз в Україні та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).

Запитання можна попередньо надсилати за такою електронною адресою – akardynal@ukr.net.

Loading...

Додати новий коментар

Вміст цього поля є приватним і не буде показаний.
CAPTCHA
Питання для відсіювання автоматичного коментування.
Введіть відповідь на питання
Loading...